På väg!

Vi startade resan mot Arlanda på måndag vid lunchtid, då åkte vi från ett snöigt Edsbyn. Första biten åkte vi bil till Söderhamn tillsammans med farmor och farfar, som var snälla och lovat att köra hem bilen till Byn igen. Eftersom vi var ute i god tid hann vi med en fika innan tåget gick. Därifrån tog vi tåget till Arlanda och sedan buss vidare till hotellet vi skulle sova på. Eftersom flyget gick redan 07.55 kändes det skönt att vara på plats direkt på morgonen. Ändå fick vi ställa väckarklockan på 04.00.

Vi gick och la oss hela gänget direkt efter att ha ätit mat på hotellet och strax efter åtta sov vi allihop!

Klockan ringde 04.00 och det gick ovanligt smidigt att få upp barnen, så vi hann ta oss tiden att äta frukost på hotellet. Bussen till Arlanda gick klockan fem och vi var redo tio i, precis lagom. Det var lite svettigt att få in all packning på bussen, det var inte bara vi som skulle med om man säger så och i dessa lägen är svenskar inte överlag så bra på det här med hänsyn, utan mer JAG och MINA väskor FÖRST! Under natten hade det kommit 5cm snö, och i en av de första korsningarna kör den fullastade bussen fast och blir att stå och slira utan att komma framåt, 2 nervösa minuter innan chauffören lyckades backa och sedan komma iväg, skönt! Det hade varit lagom roligt att börja resan med att komma försent till incheckningen, speciellt med allt specialbagage.

Vi fick hjälp av en jätte trevlig kvinna vid incheckningen, och säkerhetskontrollen rullade på utan någon längre väntetid. Vi var på plats vid gaten en timma innan avgång och hann lagom gå på toaletten och köpa tuschpennor till barnen innan det var dags att gå ombord.

Första delen av flygturen mellan Arlanda och Doha, Quatar gick relativt smidigt, 5h och 43 min. Besvärligaste är när man ska äta med en 1,5 åring i famnen och samtidigt serva de två andra barnen. Vi klarade oss sånär på ett glas utspillt vatten så det får ändå vara godkänt. Barnen ritade mest i sina målarböcker och Nils sov nästan två timmar i Christians famn. Vi hade turen att få 3 platser precis bakom en vägg mot businessclass, lite bättre rörelse utrymme, lyx! Nils fick ont i öronen på väg ned mot Doha och skrek en hel del men vi hoppas det går bra nästa flygresa.

Nu är vi på flygplatsen i Doha och har 4 timmar att slå ihjäl innan nästa flyg mot Sydney går. Vi har hört att det ska finns en bra lekplats så det ser barnen fram emot att få utforska. Annars planerar vi att röra på oss så mycket vi kan och ladda inför nästa 17h!! flygning. Blir spännande att se hur det blir med sömn för barnen.

0 0 Röster
Prenumerera
Meddela om
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.